دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا و از فرماندهان سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که جنگ اوکراین نیز مثل جنگ کره به پایان خواهد رسید و تلویحاً تجزیه اوکراین را تأیید کرد

اوکراین مثل کشور کره دو تکه خواهد شد

دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا و از فرماندهان سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که جنگ اوکراین نیز مثل جنگ کره به پایان خواهد رسید و تلویحاً تجزیه اوکراین را تأیید کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای رسانه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» «جیمز استاوریدیس» گفت: در نهایت این (جنگ اوکراین) به مانند جنگ کره به پایان خواهد رسید، بدین معنی که روسیه احتمالا کنترل بخشی از اوکراین را در اختیار داشته باشد؛ از دیگر سو شاهد ورود اوکراین به ناتو خواهیم بود. وی افزود: روسیه و اوکراین هردو از (ادامه) این جنگ چه از بابت توانایی‌های نظامی و چه تحریم‌های اقتصادی به شدت خسته شده‌اند. زمانی که تمام اینها را در کنار هم قرار می‌دهم، تصور می‌کنم تا پایان امسال (۲۰۲۴) و احتمالا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، موقعیت بالقوه‌ای برای مذاکره داشته باشیم. «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز روز یکشنبه اعلام کرد که کمک‌های مالی ارتش آمریکا به اوکراین حامل پیام بازدارنده کلیدی برای چین است.