معاون فرماندار تگزاس در واکنش به تحولات این روزهای این ایالت و تنش بین دولت ایالتی و دولت فدرال احتمال جنگ داخلی را رد نکرد. تنش‌ها بین تگزاس و دولت بایدن بر سر بستن مرزها بر روی مهاجران همچنان ادامه دارد

معاون فرماندار تگزاس جنگ داخلی را رد نکرد!

معاون فرماندار تگزاس در واکنش به تحولات این روزهای این ایالت و تنش بین دولت ایالتی و دولت فدرال احتمال جنگ داخلی را رد نکرد.
تنش‌ها بین تگزاس و دولت بایدن بر سر بستن مرزها بر روی مهاجران همچنان ادامه دارد. رویدادی که به گفته کارشناسان اگر مدیریت نشود به جنگ داخلی و حتی اعلام استقلال تگزاس نیز ممکن است منجر شود. در رویدادی جدید تقریباً همه فرمانداران جمهوری‌خواه در آمریکا با امضای بیانیه‌ای از «گرگ آبوت»، فرماندار ایالت تگزاس که این روزها درگیر تقابلی سخت با دولت فدرال بر سر کنترل مرزی است، حمایت کردند. طبق گزارش روزنامه یواس‌ای‌‌تودی در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت «انجمن فرمانداران جمهوری‌خواه» قرار گرفته، از دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد و تأکید شده است که ایالت تگزاس طبق قانون اساسی حق دفاع از خودش را دارد. به گزارش تسنیم در بیانیه‌ای که به امضای ۲۵ فرماندار جمهوری‌خواه رسیده، آمده است: «ما همبستگی خود را با فرماندار آبوت و ایالت تگزاس درخصوص استفاده از تمامی ابزارها و راهبردها از جمله ایجاد حصار با سیم خاردار برای ایمن کردن مرزها اعلام می‌داریم». در ادامه این بیانیه آمده است: «از آنجا که دولت بایدن وظایف قانونی خود را در قبال ایالت‌ها انجام نداده تگزاس تمامی توجیهات لازم را برای محافظت از حاکمیت ایالت‌ها و کشورمان دارد.» «دن پاتریک»، معاون فرماندار ایالت تگزاس آمریکا هم ‌در پاسخ به سؤال مجری فاکس‌نیوز که نظر او را در مورد تنش‌ها بر سر مرز در این ایالت و احتمال وقوع یک جنگ داخلی پرسید، بدون رد کردن این احتمال گفت: «تگزاس بر اساس قانون اساسی حق دارد از خود دفاع کند.» موضوعی که در بیانیه فرمانداران جمهوری‌خواه نیز به آن اشاره شده است. به گزارش ایرنا به نقل از نشریه آمریکایی نیوزویک، ‌«گرگ ابوت»، ‌فرماندار ایالت تگزاس در آمریکا و دولت او همچنان موضع خود را برای ادامه سیاست‌های سختگیرانه و استفاده از سیم‌های خاردار برای بستن مرزهای خود با مکزیک حفظ کرده‌اند. این در حالی است که فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت ادعا می‌کند که تگزاس بر اساس قانون اساسی حق دارد از خود دفاع کرده و او بر اساس این اختیار و همچنین قوانین ایالتی عمل می‌کند. در همین راستا، «‌دن پاتریک»، ‌معاون ابوت در مصاحبه با فاکس‌نیوز تصریح کرد: «ما معتقدیم که طبق قانون اساسی حق با ماست، ما حق داریم از شهروندان خود و از این ایالت دفاع کنیم و فقط کار خود را انجام می‌دهیم.» اظهارات «پاتریک» پس از آن مطرح می‌شود که برخی از دموکرات‌ها، از جمله واکین کاسترو، نماینده دموکرات تگزاس و بتو اورورک، نماینده پیشین این ایالت، از بایدن خواستند که گارد ملی تگزاس را «فدرال‌سازی» کرده تا از سرپیچی ابوت از حکم دادگاه جلوگیری کند. «پاتریک» پیش‌تر هشدار داده بود، بزرگ‌ترین اشتباهی که دولت بایدن می‌تواند مرتکب شود، مقابله با مجریان قانون، ارتش و گارد ملی تگزاس در مرزها است. وی تاکید کرد: تگزاس در واقع کاری را که مردم آمریکا می‌خواهند انجام می‌دهد.
تشدید نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان
خبر دیگر از آمریکا این که یک گروه‌ حقوق مدنی روز دوشنبه اعلام کرد: شکایات مربوط به تبعیض و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان و فلسطینیان در آمریکا حدود ۱۸۰درصد افزایش داشته است.
به گزارش فارس، قتل کودک شش‌ساله فلسطینی‌تبار آمریکایی در ایلینوی با چاقو و تیراندازی به سه جوان فلسطینی‌ در ایالت ورمونت تنها دو مورد از حملات علیه مسلمانان و فلسطینیان در آمریکا است که شورای روابط آمریکایی- اسلامی دوشنبه اعلام کرد، افزایش ۱۷۸درصدی در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن داشته است. این گروه حقوق مدنی مستقر در واشنگتن و دیگر گروه‌های حامی حقوق بشر زنگ خطر را درباره افزایش چشمگیر شکایت‌ها مبنی بر تبعیض و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در آمریکا و جاهای دیگر به صدا درآورده‌اند. شورای روابط آمریکایی- اسلامی گفت که بعد از عملیات طوفان‌الاقصی و آغاز جنگ در غزه، سه‌هزار و ۵۷۸ شکایت دریافت کرده و آن را «موج مداوم نفرت ضد مسلمانان و ضد فلسطینیان» خواند.این سازمان در گزارش جدید خود اعلام کرد که شکایت‌های مرتبط با تبعیض شغلی با ۶۶۲ مورد صدرنشین فهرست شکایات درباره حوادث علیه مسلمانان بوده و جرایم ناشی از نفرت و موارد تبعیض در دوران تحصیل به ترتیب ۴۷۲ و ۴۴۸ مورد ثبت شده است.