سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص لیست کالاهای صهیونیستی بیان داشت: در شرایط دردناکی که رژیم در حال استمرار جنایت جنگی است، تحریم کالاهای صهیونیستی مطالبه همه انسان‌های جهان است.

هیچ کالای صهیونیستی
وارد سرزمین ایران نخواهد شد
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص لیست کالاهای صهیونیستی بیان داشت: در شرایط دردناکی که رژیم در حال استمرار جنایت جنگی است، تحریم کالاهای صهیونیستی مطالبه همه انسان‌های جهان است. ما هم با تاکید مقام معظم رهبری معتقدیم اگر شریان‌های حیاتی رژیم ولو توسط کشورهای اسلامی قطع شود، رژیم امکان تداوم جنایات خودش را نخواهد داشت. وی گفت: وزارت امور خارجه مکلف به شناسایی شرکت‌ها و کالاهایی است که توسط رژیم صهیونیستی تهیه می‌شود و به این مسئولیت پایبند هستیم و آخرین فهرست بروز شده تسلیم وزارت صمت شده است. قانون وظیفه‌ای را برای وزارت خارجه برای انتشار فهرست تعیین نکرده است.
کنعانی گفت: تاکید می‌کنم قطعا ورود کالاهای صهیونیستی به ایران ممنوع است و هیچ کالای صهیونیستی وارد سرزمین ایران نخواهد شد. تنظیم لیست هم به معنای زمینه‌سازی برای انجام وظایف گمرکی است. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در موضوع هسته‌ای نشان داده که یک طرف مسئول است و گزارش‌های پانزده‌گانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان داده که فعالیت‌های ایران صلح‌آمیز است. آنها که با دروغ فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تهدیدآمیز معرفی می‌کنند اغلب دارای زرادخانه‌های هسته‌ای هستند که خارج از نظارت و کنترل آژانس هم هست و یا اینکه سابقه به کارگیری سلاح هسته‌ای علیه مردم هستند، بنابراین مدعیان خود متهم اصلی هستند.
وی گفت: بارها تاکید کردیم که‌ رویکردهای نظامی کمکی به تحقق اهداف سیاسی در منطقه نمی‌کند. کنعانی ادامه داد: آنهائی که ایران را متهم به صادرات تسلیحات جنگی به یک طرف جنگ اوکراین می‌کنند به خوبی می‌دانند که ایران از ابتدا معتقد به راهکار سیاسی است و برخلاف ایران، آمریکا و کشورهای اروپایی از استمرار جنگ اوکراین بهره می‌برند. بنابراین آنهائی که ادعایی علیه ایران مطرح می‌کنند مخالف راهکار سیاسی برای پایان جنگ در اوکراین بودند و بیانیه گروه هفت را به طور کلی مردود اعلام می‌کنیم.