تا برپایی بیمارستان صحرایی و آبرسانی به مناطق مختلف کشور سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و توفیق بهره‌مندی از فیوضات معنوی و نورانی این ماه پرخیر و برکت و همچنین آرزوی پیروزی و رهایی ملت فلسطین به‌ویژه مردم مظلوم و مقاوم غزه از ظلم و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، در ماه مبارک رمضان، در گفت‌وگویی عملکرد و دستاوردهای عمده سپاه در سال 1402 را تشریح کرد

سردار شریف عملکرد و دستاوردهای سپاه در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد
از رونمایی موشک‌های ‌هایپرسونیک و پرتاب موفقیت‌آمیز دو ماهواره
تا برپایی بیمارستان صحرایی و آبرسانی به مناطق مختلف کشور سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و توفیق بهره‌مندی از فیوضات معنوی و نورانی این ماه پرخیر و برکت و همچنین آرزوی پیروزی و رهایی ملت فلسطین به‌ویژه مردم مظلوم و مقاوم غزه از ظلم و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، در ماه مبارک رمضان، در گفت‌وگویی عملکرد و دستاوردهای عمده سپاه در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

سردار رمضان‌ شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح عملکرد، اقدامات و دستاوردهای عمده سپاه در سالی که گذشت اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه تقویت بنیه دفاعی کشور در نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه محقق شده است و به‌ویژه در حوزه آموزش، اشراف اطلاعاتی، الحاق تجهیزات جدید و تقویت قدرت بازدارندگی کشور دستاورد‌های بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم. وی افزود: نیروی دریایی سپاه در سال جاری ۶ نوبت الحاق تجهیزات و توانمندی‌های تخصصی و راهبردی شامل شناورها، موشک‌ها، پهپادها و سایر تجهیزات، ادوات و سلاح‌های پیشرفته مورد نیاز داشته است. در این زمینه از نظر کمی و کیفی نسبت به گذشته با ارتقا و رشد بهتری مواجه شده‌ایم و دست نیروی دریایی سپاه با ورود شناورهای بزرگ‌تر که قابلیت دریانوردی بیشتری دارند، برای حفاظت از منافع کشور بلندتر شده و در حال حاضر قادریم از مسافت‌های دور نیز از منافع ملی کشور دفاع کنیم.
رونمایی موشک‌های ‌هایپرسونیک و پرتاب موفقیت‌آمیز دو ماهواره
سخنگوی سپاه با تاکید بر ادامه داشتن روند پیشرفت کنونی در سپاه و ساخت و الحاق تجهیزات جدید، گفت: در نیروی هوافضای سپاه نیز همین روند رو به پیشرفت ادامه دارد و شاهد رونمایی از موشک‌های جدیدی از جمله موشک ‌هایپرسونیک فتاح ۱ با حضور رئیس‌جمهور و پرتاب موفقیت‌آمیز دو نوبت ماهواره «نور ۳» و نیز «ماهواره ثریا با پرتابگر قائم ۱۰۰» در سال ۱۴۰۲ بودیم که بخشی از پیشرفت‌های حاصل شده است.
سردار شریف همچنین به بازدید حدود دو ساعته مقام معظم رهبری از نمایشگاه هوافضا سپاه اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در جریان این بازدید از نزدیک شاهد مهم‌ترین دستاوردهای سپاه بودند و از پیشرفت‌ها به ویژه در زمینه موشکی، پهپادی، پدافندی و راداری اظهار رضایت کردند. در این بازدید از موشک ‌هایپرسونیک فتاح ۲، سامانه پدافندی متحرک مهران و سامانه ارتقاء یافته ۹ دی در حضور معظم‌له رونمایی شد. همچنین لازم به تاکید است که در سال‌های آتی شاهد تجهیزات پیشرفته‌تری در نیروی هوا فضای سپاه خواهیم بود.
مسئول روابط عمومی سپاه در ادامه به تجهیزات و امکانات جدید و ویژه نیروی زمینی سپاه در راستای چابک‌سازی نیروهای رزمی اشاره کرد و گفت: در سال جاری برای اولین بار جابه‌جایی به هنگام نیروهای رزمی با هلی‌برن و رعایت نکات ایمنی لازم در مسافت‌های طولانی انجام شد و توانستیم در چندین نوبت، نیروهای رزمی را از عمق کشور به نقاط مرزی و ساحلی منتقل کنیم و در همین فرآیند عملیات‌های شبانه گوناگونی در حجم بالا تمرین شد.