دولت نتانیاهو از درون سرزمین‌های اشغالی نیز به شدت تحت فشار قرارد دارد. صهیونیست‌ها که او را عامل تمام بدبختی‌های این روزهای خود می‌دانند، با ریختن به خیابان‌ها و حتی تسخیر چند ساعته ساختمان کنست، خواهان اخراج او و دولتش از قدرت هستند. در این بین رئیس شاباک می‌گوید اوضاع خطرناک شده است.
دولت نتانیاهو از درون سرزمین‌های اشغالی نیز به شدت تحت فشار قرارد دارد. صهیونیست‌ها که او را عامل تمام بدبختی‌های این روزهای خود می‌دانند، با ریختن به خیابان‌ها و حتی تسخیر چند ساعته ساختمان کنست، خواهان اخراج او و دولتش از قدرت هستند. در این بین رئیس شاباک می‌گوید اوضاع خطرناک شده است.
 
 
 
رژیم صهیونیستی در طول هفتاد و چند سالی که از عمر نحسش می‌گذرد، هیچ گاه مثل این روزها، تحت فشارهای ترکیبی و چند جانبه از درون و بیرون نبوده است. این روزها گردانندگان این کشور مصنوعی، هم از درون و هم از بیرون تحت فشارهای بی‌سابقه‌ای قرار دارند و «مرگ» و «نابودی» را با پوست و گوشت خود حس می‌کنند. راز وحشیگری‌های آنها در کشتار زنان و کودکان فلسطینی یا موشکباران جنون‌آمیز مراکز دیپلماتیک در همین «حس مرگ» است. رژیم صهیونیستی که از سوی تمام جبهه مقاومت، از دریا، زمین و آسمان تحت حملات موشکی و پهپادی است و بیش از ۲۵۰۰ نظامی‌اش را در این ۶ ماه از دست داده، اقتصادش کاملا فلج شده و آبرویی هم در دنیا برایش باقی نمانده است، با یک جبهه بزرگ دیگر نیز مواجه شده است که به اندازه جبهه مقاومت برایش تهدید محسوب می‌شود. با این تفاوت که دیگر آنها را نمی‌تواند مثل زنان و کودکان فلسطینی قتل عام کند. شورش‌های اجتماعی، جبهه‌ای است که، اگرچه پیش از عملیات طوفان‌الاقصی وجود داشت اما به نظر می‌رسد هیچ گاه مثل این روزها، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار نداده بود. اوضاع چنان وخیم است که رئیس شاباک «اعلام خطر» کرده است.
صهیونیست‌های خشمگین مقابل کنست 
طبق اخبار و تصاویری که منتشر شده است طی دو روز گذشته، ده‌ها هزار صهیونیست خشمگین-که دولت نتانیاهو را عامل تمام بدبختی‌های این روزهای خود می‌دانند- ضمن تجمع مقابل ساختمان کنست، خواستار برکناری نتانیاهو و برگزاری انتخابات مجدد شدند. در بین تجمع‌کنندگان، خانواده‌های اُسرای صهیونیست نیز حضور دارند که معتقدند، نتانیاهو می‌خواهد آنها کُشته شوند وگرنه با شروط حماس برای تبادل اُسرا موافقت می‌کرد. براساس تصاویری که در رسانه‌ها منتشر شده است، پلیس سواره نظام رژیم صهیونیستی با باتوم، گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش مشغول سرکوب معترضان و دستگیری آنها هستند. شمار زیادی از «حریدی»‌ها هم در تظاهراتی مستقل از این که ارتش این رژیم به دنبال فرستادن آنها به جنگ است، تجمع کرده‌اند. حریدی‌ها یهودیان افراطی هستند که از دولت شهریه می‌گیرند اما نه کار می‌کنند و نه خدمت سربازی می‌روند. این طیف در میان سایر یهودیان صهیونیست منفورند. ارتش رژیم اسرائیل هم که با کمبود نیرو مواجه است، تصمیم دارد خدمت سربازی را برای این طیف نیز اجباری کند. همین امر باعث خشم این طیف و تظاهرات آنها شده است. یکی از رهبران دینی حریدی‌ها تهدید کرده است، اگر خدمت سربازی را برای این طیف اجباری کنند، اسرائیل را ترک می‌کنند.
شاباک: اوضاع دارد خطرناک می‌شود
در چنین فضائی، رئیس شاباک دیروز با تشریح این اعتراض‌ها، اعلام خطر کرد و گفت: «تظاهرات دیشب باعث نگرانی شده و احتمالا به موقعیت‌های خطرناکی منجر می‌شود… بین اعتراض مشروع و اعتراض خشونت‌آمیز و غیرقانونی که به امنیت عمومی آسیب می‌رساند تفاوت وجود دارد.
رسوایی قتل ۷ امداد رسان غربی
این تمام ماجرا نیست. دولت رژیم صهیونیستی حتی از سوی برخی کشورهای غربی و متحدانش هم تحت فشار قرار گرفته است. این فشار‌ها نه به خاطر کشتار غیرنظامیان فلسطینی و بمباران بیمارستان‌ها یا حمله موشکی به سفارت ایران بلکه به خاطر، شلیک موشک به خودروی حامل امدادرسانان غربی در غزه است. رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز پس از توضیحات مضحک نتانیاهو مجبور شده است در این باره به رهبران غرب توضیح دهد. او گفت: «در شناسایی هویت کاروان سازمان خیریه آشپزخانه مرکزی جهانی در سایه شرایط جنگی و در شب دچار اشتباه بزرگی شده‌ایم…» این در حالی است که غربی‌ها می‌گویند، صهیونیست‌ها از وجود این خودرو مطلع شده و مسیرها هم به اطلاع آنها رسیده بود. چند مقام صهیونیست هم گفته‌اند که خودروهای سازمان آشپزخانه مرکزی در مسیری حرکت می‌کردند که پیش از آن با ارتش این رژیم هماهنگ شده بود. در حمله هوائی رژیم صهیونیستی به کارکنان این مؤسسه خیریه در غزه، ۷ نفر از ملیت‌های آمریکا، انگلیسی، کانادا، استرالیا، لهستان و فلسطین کشته شدند. انگلیس و استرالیا سفرای این رژیم را احضار و خواستار توضیح در‌باره این جنایت شده بودند. دبیرکل اتحادیه عرب نیز توجیهات این رژیم در کشتار امدادرسانان غربی را مردود دانست.
«احمد ابوالغیط» تاکید کرد: «در هدف قرار دادن امدادگران توسط اسرائیل آن‌طور که ادعا می‌کنند هیچ اشتباهی رخ نداده است؛ این یک الگوی رایج در نیروهای اسرائیلی است که تاکنون جان حدود ۲۰۰ امدادگر را گرفته است. اسرائیل باید برای این جنایات پاسخگو شود.»
کمک به اسرائیل را قطع کنید
«برنی سندرز»، سناتور آمریکایی نیز با برشمردن جنایات وحشیانه اسرائیل در غزه از دولت بایدن و کنگره خواست، حتی یک سنت هم به این رژیم کمک نکنند. او گفت کاری که اسرائیل انجام می‌دهد، فقط مبارزه با حماس نیست، بلکه جنگ علیه کل مردم فلسطین است… آشپزخانۀ مرکزی جهانی که در غزه ویران شده است، تنها بخشی از ماشین جنگی نتانیاهو است…. ایالات‌متحده نباید یک سِنت دیگر به اسرائیل کمک کند تا به این جنگ وحشتناک علیه مردم فلسطین ادامه دهد… آنچه نظرسنجی‌ها به ما نشان می‌دهد این است که اکثریت مردم آمریکا نمی‌خواهند در جنایات اسرائیل شریک باشند…» این سناتور آمریکایی روز سه‌شنبه نیز با انتشار پیامی در ایکس از کشته شدن بیش از ۲۰۰ امدادگر توسط رژیم صهیونیستی در ۶ ماه گذشته خبر داده بود.
دستگیری و محاکمه خلبان معترض
دیروز اما رسانه‌های انگلیس زبان نوشتند، پیرمرد 
۷۷ ساله‌ای که در انگلیس علیه جنایات اسرائیل موضع گرفته بود، دستگیر، دادگاهی و به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد! به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این نظامی بازنشسته ۷۷ ساله که ۶ ماه پیش به همراه حدود ۵۰۰ نفر دیگر در تظاهرات به نفع فلسطین و حماس، در برابر شهرداری شهر شفیلد انگلیس شرکت کرده بود، به پرداخت دو هزار و ۳۰۰ پوند جریمه محکوم شد! این خلبان سابق ارتش آمریکا دست نوشته‌ای حمل می‌کرد که بر روی آن نوشته بود، در کنار حماس بایستید، اسرائیل را نابود کنید، فلسطین باید آزاد شود. گفتنی است، صهیونیست‌ها با کمک کشورهای غربی چنان جنایاتی را در این شش ماه در غزه مرتکب شده‌اند که بسیاری از مردم در این کشورها، به رغم آگاهی از برخوردی که با آنها خواهد شد، به اعتراض‌های خود ادامه می‌دهند. دیروز وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون، رژیم صهیونیستی به کمک سلاح‌های اهدایی آمریکا و اروپا ۳۲هزار و ۹۷۵ فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده و ۷۵ هزار و ۵۷۷ نفر را هم زخمی کرده‌اند. تقریبا ۹۰ درصد این شهدا، غیر نظامی‌اند و بیش از
۱۲ هزار نفر نیز کودک و نوزادند!
منفور و منزوی
صهیونیست‌ها با جنایاتی که در این ۶ ماه در غزه مرتکب شده‌اند، امروز تبدیل به منفورترین رژیم در دنیا شده‌اند. تقریبا رهبران هیچ کشوری -حتی از میان متحدان آن- جرئت نمی‌کند به صورت کامل از این رژیم حمایت کند چرا که دفاع از چنین رژیمی کاری با غایت سخت و پرهزینه است. آخرین گزارش‌ها حاکی است، حتی آمریکایی‌ها با این رژیم به اختلاف خورده‌اند و نمی‌خواهند در آستانه انتخابات، به پای حماقت‌های نتانیاهو، قربانی شوند. گزارش‌های متعددی نیز از عبور آمریکا از نتانیاهو منتشر شده است که باعث خشم «بی بی» شده است. نتانیاهو می‌داند به محض توقف جنگ محاکمه و حتی زندان در انتظارش است و متحدانش هم حاضر به حمایت از او نخواهند شد به همین دلیل مصمم است جنگ ادامه یابد و برای این امر به دنبال حمله به رفح، تنها نقطه باقی مانده از غزه برای پناه گرفتن فلسطینی‌هاست. برخی معتقدند اوج اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی در همین موضوع است. آمریکا می‌گوید حمله به رفح، ارزش هزینه سنگین آن را ندارد و بهتر است راه دیگری پیدا شود. اگرچه ارتش رژیم صهیونیستی گفته، آمریکایی‌ها مخالف حمله به رفح نیستند و صرفا در مورد چگونگی تبادل اُسرا و جابه‌جایی فلسطینی‌های ساکن این منطقه دچار اختلافند!