حسن حیدر گفت: «پاسخی که رژیم صهیونیستی در 26 فروردین ماه از سپاه ایران دریافت کرد، بزرگ‌تر از شکستی بود که در هفتم اکتبر از حماس خورد».

معاون شبکه المنار: پاسخ ارزان‌قیمت سپاه پاسداران برای رژیم صهیونیستی گران تمام شد

حسن حیدر گفت: «پاسخی که رژیم صهیونیستی در ۲۶ فروردین ماه از سپاه ایران دریافت کرد، بزرگ‌تر از شکستی بود که در هفتم اکتبر از حماس خورد».
حسن حیدر، معاون شبکه المنار لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، پیرامون پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران علیه هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق گفت: استفاده سپاه ایران از پهپاد شاهد در حمله به پایگاه‌های رژیم اسرائیل بر اساس یک استراتژی مهم انجام گرفته و اتفاقی نبوده است!
وی ادامه داد: عملیات روانی که جمهوری اسلامی ایران انجام داد، قریب به دو هفته نفس رژیم صهیونیستی را بریده بود و او را از انجام هر کاری بازداشته بود. این در کنار دستاورد نظامی، یک دستاورد رسانه‌ای و روانی مهم به‌شمار می‌رود.
این کارشناس مسائل ایران تصریح کرد: اقدام جمهوری اسلامی در پرتاب پهپاد‌های شاهد که از نوع پهپاد‌های آرام رو است، به سمت آسمان سرزمین‌های اشغالی نوعی تاکتیک به شمار می‌رود.
حیدر ادامه داد: اصحاب رسانه و کارشناسان نظامی برایشان سؤال پیش آمده است که چرا ایران علی‌رغم برخورداری از پرنده‌هایی همانند کرار و جت‌ها و جنگنده‌های پرسرعت که سرعتشان به ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد؛ از پهپاد آرام رو شاهد استفاده کرده است!
وی ادامه داد: در پاسخ باید گفت هدف ایران از این کار در وهله اول بازنمایی بخش کوچکی از قدرت پهپادی خود به دشمن صهیونیستی و در وهله دوم برانگیختن ترس اشغالگران صهیونیست از قدرت مخفی و بزرگ پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران است.
رژیم صهیونیستی به دلیل شکستی که در عرصه نظامی متحمل شد، تلاش کرد تا  در عرصه رسانه‌ای شکست خود را جبران کند و با طرح ادعا‌های دروغین همانند ادعای ساقط کردن ۹۹ درصد از موشک‌های ایران توسط پدافند این رژیم بر شکست خود سرپوش بگذارد.
حسن حیدر گفت: بسیاری از رسانه‌های عربی سعی داشتند تا حمله ایران را یک نمایش تلقی کرده و ایران را یکی از بازیگران این نمایش معرفی می‌کنند. تا جایی که برخی از آنان ادعا کردند که ایران می‌خواهد توجهات را از موضوع غزه تغییر دهد و جنگی را با اسرائیل ترتیب داده است تا بدین وسیله نگاه‌ها را به سمت خودش متمایل کند
وی اضافه کرد: سؤالی که باید پرسید این است که چرا فکر کردید اقدام ایران یک نمایش است؟! در صورتی که اگر فرض شما درست باشد، باید بین دو طرف یعنی ایران و رژیم صهیونیستی وجه اشتراکی وجود داشته باشد تا اقدام نمایشی صورت بگیرد.
حیدر ادامه داد اما همان‌طور که می‌بینیم جنگی درگرفته است و خونی ریخته شده. باید بگویم به برخی افراد و رسانه‌های عربی و بیگانه سفارش شده است تا حمله ایران را کوچک و کم اهمیت جلوه دهند.