🟡 "عنبر نسارا" سرگین الاغ ماده (به‌گویش محلی #ماچه_الاغ) است که در بهار جمع‌آوری می‌شود. 🟡 ابن‌سینا دود عنبر‌ نسارا را برای بیماریهای مختلفی تجویز می‌کرده است؛ در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجزای عنبر‌نسارا با استفاده از روش "کروماتوگرافی" از یکدیگر جدا و تأیید شد که عنبر نسارا خواص آنتی‌اکسیدانی، آنتی‌باکتریال (ضدباکتریایی)، ضدقارچ و ضدالتهابی و […]

 

🟡 "عنبر نسارا" سرگین الاغ ماده (به‌گویش محلی #ماچه_الاغ) است که در بهار جمع‌آوری می‌شود.

🟡 ابن‌سینا دود عنبر‌ نسارا را برای بیماریهای مختلفی تجویز می‌کرده است؛ در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجزای عنبر‌نسارا با استفاده از روش "کروماتوگرافی" از یکدیگر جدا و تأیید شد که عنبر نسارا خواص آنتی‌اکسیدانی، آنتی‌باکتریال (ضدباکتریایی)، ضدقارچ و ضدالتهابی و خواص ضدمیکروبی دارد!

🟡 الاغ ماده در فصل بهار از بهترین گیاهان دارویی تغذیه می‌کند و دود کردن آن در واقع یعنی دود کردن صدها گیاه دارویی مختلف به‌صورت یکجا؛ این دود هیچ اثر سوئی بر بیمار ندارد البته بوی عنبرنسارا چندان خوشایند نیست.

🟡 اما چرا الاغ ماده؟ طبع الاغ ماده خنک است و طبع مریضی و عفونت گرم است؛ الاغ نر به‌عکس الاغ ماده، طبع گرم دارد به همین دلیل استفاده از پشگل الاغ نر می‌تواند بیماری را تشدید کند و پشگل الاغ ماده بیماری را آرام می‌کند.

🟡 روش استفاده؛ عنبر نسارا را مثل اسفند روی آتش می‌گذارند و دود خارج‌شده از آن را استنشاق می‌کنند یا اجازه می‌دهند دودِ آن با بدن (بخشی که دچار عفونت و بیماری شده) تماس داشته باشد.

⁉️ دود عنبر نسارا برای درمان چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود؟

🟡 دود عنبر نسارا در درمان سرماخوردگی، درمان سینوزیت، درمان میگرن و سردرد، درمان کهیر، اگزما، هر نوع خارش پوستی، در درمان و بهبود زخم ختنه، زخم‌های پس از سوختگی، در درمان خون‌دماغ، گوش‌درد و عفونت گوش، بهبود علائم صرع، کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان استفاده می‌شود.

🟡 همچنین دود عنبر نسارا باعث از بین بردن عفونت‌های واژینال (دود باید با بدن تماس پیدا کند)، از بین بردن قارچ پوستی و قارچ واژینال و کیست، درمان و کاهش عوارض بواسیر، دندان‌درد به‌خصوص اگر ناشی از عفونت باشد، می‌شود.

🟡 دود عنبر نسارا فرآیند زایمان طبیعی را آسانتر می‌کند، به دفع جنین مرده از بدن زنان کمک می‌کند،

🟡 کمک قابل توجه به مشکلات تنفسی مثل آلرژی فصلی و تنگی نفس، از بین بردن دانه‌های آبله‌مرغان، از بین بردن گل‌مژه و عفونت چشم، از بین بردن ویروس‌های معلق در هوا (ضدعفونی کردن فضای داخل اتاق)، جلوگیری از واگیر بیماری‌ها، کمک به درمان مخملک، سیاه‌سرفه یا یرقان کودکان می‌کند و تبخال را برطرف و از ترکیدن تبخال پیشگیری می‌کند.

 

برگرفته از :  🌐 ravazadeh.com