واحد پول دیجیتال که میشه بهش گفت پول الکترونیکی، پول غیر قابل لمس (Intangible Money)، پولی که دیگر ماهیت فیزیکی ندارد… رمز ریال مثل ارزهای دیجیتال ‌جهانی (از قبیل بیت کوین ) قابلیت استخراج ندارد و صرفاً یک ابزار پرداخت است و بس! آن هم فقط بر روی گوشی موبایل هوشمند (Smart Phone) سوال: آیا […]

واحد پول دیجیتال که میشه بهش گفت پول الکترونیکی، پول غیر قابل لمس (Intangible Money)، پولی که دیگر ماهیت فیزیکی ندارد…

رمز ریال مثل ارزهای دیجیتال ‌جهانی (از قبیل بیت کوین ) قابلیت استخراج ندارد و صرفاً یک ابزار پرداخت است و بس! آن هم فقط بر روی گوشی موبایل هوشمند (Smart Phone)
سوال: آیا همه گوشی موبایل هوشمند دارند؟ تکلیف سالمندان جامعه که کار کردن با ابزارهای نوین دیجیتال، برایشان سخت است، چه می‌شود؟

با پروژهء رمز ریال هوشمند، ریز به ریز فعالیت‌های مالی (و عملاً فعالیت‌های زندگی تان) و حریم خصوصی افراد تحت کنترل کامل دولت ها قرار می‌گیرد و بدون اذن دولت ها، امکان هیچ‌گونه خرید، مسافرت، فعالیت اجتماعی، کنش سیاسی و در یک کلام زندگی آزادانه وجود نخواهد داشت.

پس از عملیاتی شدن رمزریال، افراد توسط دولت اعتبار سنجی می‌شوند و اعتبار هر فرد بسته به موقعیت اجتماعیش متغیر خواهد بود، و هر فرد بر حسب اعتبار اجتماعیش می‌تواند، فعالیت داشته باشد و عملاً تفکر آزاد و هر گونه نقادی به دولت ها برای هر فردی، با تنبیه و کاهش اعتبار (یا به عبارتی کاهش پول شما، یعنی جریمه شدن در لحظه، به صورت کاملاً دلبخواهی و بدون وجود دادگاه و حکم) همراه خواهد بود.

به عبارتی هر چه مطیع تر باشیم، اعتبارمان دست نخورده خواهد ماند!

دیگر در جریان پاندمی‌ها، نیاز به قرنطینهء فیزیکی نیست و خیابان‌ها را به رویتان نمی‌بندند! بلکه شما در شهرهای دیگر عملاً فلج خواهید شد، چون امکان خرید بنزین و مواد غذایی و هیچ عملکرد مالی دیگری را نخواهید داشت.

دولت ها تصمیم می‌گیرند که”چه کسی”،”چه زمانی”، “کجا”،” چه مقدار” و “چگونه” خرج کند. این همان بردگی مدرن است! سلب اختیار کامل از افراد.

رمز ریال پول واقعی نیست، صرفاً یک عدد قابل برنامه نویسی است و بسته به میزان اعتبار بانکی و اقتصادی و اجتماعی هر فرد خواهد بود.

از دیگر چالش های رمزریال، امنیت و دوام آن است و گره زدن زندگی روزمرهء افراد به اینترنت حتی درحد تأمین مایحتاج ضروری روزمره!

سوال: در صورت قطعی اینترنت به هر دلیلی، از جمله حملات سایبری، تکلیف نیازهای اولیه مردم چه خواهد شد؟

و اگر این قطعی طولانی شود، امنیت غذایی مردم چه خواهد شد؟

همچنین رمزریال، قابلیت داشتن تاریخ مصرف دارد (یعنی تا زمانی که دولت تعیین می‌کند، باید خرج شود، در غیر این صورت، می‌سوزد و از بین می‌رود) لذا امکان پس انداز از افراد گرفته می‌شود.

البته در ابتدای راه رمزریال، احتمالاً تمام این جنبه‌های خطرناک عملیاتی نمی‌شود تا مردم جذبش شوند، و درست زمانی که همه به دام افتادند، وقت آغاز دیکتاتوری واقعی رمزریال خواهد بود.

‼️مراقب باشیم!

تنها راه جلوگیری از این پروژهء مشکوک و خطرناک، گسترش آگاهی و مقاومت و تن ندادن به تبدیل ریال‌ها به رمز ریال است…

احتمالاً همانند پروژهء واکسیناسیون اجباری، انواع تشویق‌ها و تهدیدها را چاشنی کار خواهند کرد